Tilasin eilen kameran. Toimitusaina 24-48 tuntia. Miksei se jo tule! Mies saa käyttöönsä vanhan digikameran, ehkä minäkin sitten näyn joskus meidän valokuvissamme :( 

Minä olen ollut aina meidän perheen kuvaaja, olen aikanani vähän opiskellutkin (kuvataidelukiossa) valokuvausta. Mies ottaa jokusen kuvan jos sille tyrkkää kameran kouraan. Enemmän se on kiinnostunut digivideokameralla leikkimisestä. Pitäisi houkutella se myös editoimaan nauhoitukset, nyt ne täyttävät minun koneeni kovalevyn odottaen, että tekisin niille jotain. Viime aikoina ei ole ollut energiaa edes ajatella editointia, vanhat analogiset nauhoituksetkin on siirretty koneelle, nekin pitäisi käydä läpi ja polttaa dvd:lle. Tulee hiki ajatellessakin urakkaa. Enpä sitten taida ajatella sitä tämän enempää.

Mutta se kamera... Pitkästä aikaa olen ihan oikeasti innostunut jostain. Voisin vaikka uskaltautua ulos jos se kamera vain pian tulisi.

Nyt minä muistan mitä pitäisi tehdä. Mehua. Viime syksynä tein lakon ja kärsin nyt seurauksia. Meillä on 11 viinimarjapensasta, ja sekä marjojen keruu että mehun keitto on jotenkin jäänyt minun hommakseni. Syksyllä keräsin puolet pensaista ja ilmoitin, että nyt riittää, mies ja lapset saavat kerätä loput, minä keitän kyllä sekä viinimarjat että muut marjat mehuksi. Sinne jäivät pensaisiin mätänemään nekin marjat. Ja nyt on mehut loppu. Vain pari karpalomehupulloa on enää jäljellä. Yleensä omat mehut riittävät koko vuodeksi. Pakkasessa on puolukkasosetta 1,5 ämpärillistä, ajattelin ostaa viinihappoa ja tehdä soseesta mehua. Vadelmia, mustikoita ja lakkoja en raaski tehdä mehuksi. Voisihan sitä ostaa valmistakin mehua... mutta kun niitä puolukoita nyt kuitenkin sattuu olemaan. Huoh. Ehkä ensi viikolla.