Taisi mennä ensi viikon ohjelma uusiksi. Uutisissa kerrottiin juuri, että bussilakko alkaa sunnuntai-iltana. Täytynee ruveta suunnittelemaan miten esikoinen saadaan ensi viikolla koulusta kotiin. Meidän perheen muilla koululaisilla on taksikuljetus eli siltä osin on systeemi kunnossa. Kouluun meno ei ole esikoisellakaan ongelma, mies vie aina töihin mennessään esikoisen kouluun ja kuopuksen päiväkotiin, minun hommani on huolehtia, että keskimmäiset ehtivät koulutaksiin.

Ensi viikolla yliopistolla on opetuksessa perioditauko, jonka olin suunnitellut viettäväni tiukasti opiskellen, suunnitelmiin ei tosiaan kuulunut kesken päivän toteutettavaa kuljetusrumbaa. Tiistaina minun autoni on korjaamolla, koska siihen vaihdetaan tuulilasi. Lisää sumplittavaa siis. Olin ajatellut laittaa miehen menemään bussilla töihin ja ottaa tiistaina hänen autonsa käyttöön. Ei siis onnistu. Mutta jos miehellä on ainoa auto, millä ihmeellä haen pojan koulusta. Voi elämä.

Ja tiistaina minulla olisi myös hammaslääkäri ja kirjallisuuskerho, jota pidän ala-asteikäisille. Nyt iski logistinen ongelma ;) Pitänee varovasti ehdottaa, josko mies voisi tehdä töitä sen päivän kotoa käsin, periaatteessa sen pitäisi onnistua ellei silloin ole kursseja tai läsnäoloa vaativia kokouksia.